sund snack

Sådan finder du den rigtige kur for dig

Hvis du kæmper med vægten, har du sikkert prøvet mange forskellige kure de sidste mange år. Det kan være suppekur, grapekur, low carb kur, sense og meget andet. Men hvis der ikke er noget af det, der har virket, er det måske fordi, det er den forkerte kur for dig. For det er nemlig svært for kroppen at være på kur og så ikke tage på igen bagefter. Kroppen elsker det fedt, som du har på kroppen. Den vil derfor gerne have det tilbage igen, lige så snart du har tabt det. Det gør det meget svært at holde et vægttab.

Det er derfor en god ide, at du bruger noget tid på at finde den rigtige kur. For mange har det vist sig at være 5:2 kuren. Der er få regler, hvilket gør, at der ikke er særlig meget, som du skal sætte dig ind i. Derudover er det en kur, hvor der ikke er noget, som du ikke må spise. Det kan også være svært for mange at overholde. Læs mere på http://dengodekur.dk/5-2-kuren

Sådan virker 5:2 kuren

Hvad gå 5:2 kuren så ud på, når der ikke er en masse regler, som du skal overholde, og når der ikke er en masse ting, som du ikke må spise? Den går kort og godt ud på, at du spiser, hvad du har lyst til fem dage om ugen og så faster de to andre dage. Det gør, at det meget nemmere for dig at overholde kuren. Du behøver ikke at passe på med, hvor meget desser du spiser, eller om du kommer sovs på kartoflerne. Alligevel kan du opnå et stort vægttab.

Du bestemmer selv, hvornår de to dage, som du faster skal ligge. De må dog ikke ligge lige op af hinanden. Det er en god ide at vælge nogle dage, hvor du har overskud, så du ikke kommer til at savne mad alt for meget. Men nu skal det med faste også forstås lidt bredere. For du må faktisk gerne spise – du må bare ikke spise så meget de dage, hvor du faster. 250 kalorier må du få og max to måltider.

Dette er den bedste kur til dig, der har problemer med maven

Hvis du har problemer med din mave, altså ikke fedtet på den, men fordøjelsen, vil du have glæde af det, der hedder en Low Fodmap kur. Fodmap er en forkortelse for de ting, der er med til at gøre, at du får problemer med maven. Det kan for eksempel være mælk, ost, forskellige former for mel, alle typer af kål og en lang række forskellige frugter.

Du følger Low Fodmap kuren i seks til otte uger, hvor du helt skærer tingene ud af din kost. Når du har fulgt kosten, begynder du så langsomt at introducere dem igen. Det gør, at du finder ud af, hvad din mave kan tåle, og hvad den ikke kan tåle. På den måde kan du få en meget mere stabil fordøjelse. Læs mere på http://dengodekur.dk/luft-i-maven

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *